Een topdag!

14 juni 2009
Ik schreef het gisteren al dat ik naar huis mocht. Een mooiere dag had ik niet kunnen treffen. Het was prachtig weer! Ik voelde me zo fit dat ik voor het eerst sinds tijden buiten heb gezeten in het zonnetje. En zelfs in de fatboy, die ik van Lukas voor mijn verjaardag had gekregen. Kon ik 'm eindelijk eens echt uitproberen. Een aanrader mag ik wel zeggen. Je moet wel lenig zijn, maar die bleek ik ondanks mijn verslapte spieren en gewichtsverlies niet te hebben verloren. Omdat ik de tuin (ondanks de vele praatjes en inwendige verzorging door mijn moeder) toch wat overwoekerd vond, ben ik zelfs maar hier en daar wat gaan snoeien! Het geeft me rust en ik ben bezig. Dus dat is een mooi tijdverdrijf zo tijdens mijn chemo (en het weer meezit). Tenminste, als de chemo doorgaat. Dat is nog afwachten, zoals ik eerder schreef.

Verder nog dag gezegd tegen Sjoerd en Christie, die een enorme steun zijn voor mij en Lukas. Onze katten Sammie en Indy zijn in goede handen bij hun! Enno en Eugenie kwamen nog langs. Daar hebben ik nog flink mee gegriend. Ook op hun kunnen Luuk en ik altijd rekenen. Zoals op zovelen van jullie. Heel fijn om zulke vrienden te hebben waar je op kunt bouwen! Dat helpt het leed te verzachten. Maar het leert je in deze tijd ook dat je niet moet schromen om hulp te vragen. Zo hebben Luuk en ik dus wel een heel clubje om ons heen verzameld.

's Avonds weer richting het ziekenhuis. Bah, natuurlijk. Want ik kom er eigenlijk alleen om per infuus antibiotica te laten inbrengen en om mijn drain te laten spoelen. Totaal 30 min. zorg.
De verpleging vond me zo goed dat ze meteen de dienstdoend arts hebben gebeld om te vragen of ik niet thuis mocht slapen. En wat denk je: JA!!!!!!!!

Nou ik heb heerlijk geslapen. Zo fijn om in je eigen bed te liggen. Samen met Luuk. In je eigen vertrouwde omgeving. Voor het slapengaan nog met de nieuwe playstation (Luuk is een spullenlul en wil ook graag z'n verzetje... ;-) ) een spel gespeeld. Ik was er altijd tegen. Maar ik moet toegeven dat het een leuk spel was. Een quiz.

Kortom, gisteren was een topdag!!!!

11 reacties:

Anoniem zei

Lieve Marieke,

Wat fijn om eindelijk weer positieve dingen te lezen nadat alles zo heeft tegen gezeten! Hopelijk brengt die stijgende lijn ook de komende tijd veel goeds en mag je dus binnenkort echt beginnen om die rotziekte te bestrijden.
Probeer te blijven genieten van de mooie momentjes die je nu kunt pakken en haal daar de kracht uit om door te vechten!

Liefs, Suzanne (die van 't werk)

Anoniem zei

He Lieve Marieke,
Wat ontzettend goed om te lezen dat je thuis bent geweest, in het zonnetje hebt gezeten, in de tuin hebt gewerkt en zelfs thuis hebt geslapen!! Daar wordt je echt vrolijk van. super. Nu maar hopen dat de infectie geheel weggaat en dat je kunt gaan beginnen met de chemo.
Afgelopen vrijdag was Lukas nog even langs gekomen bij ons. Dat was erg leuk en ik hoopte al erg dat ie zou komen. Voor hem denk ik ook wel even gezellig.
Volgende keer ben jij er ook weer bij!!! Vecht vecht, vecht!!

Veel liefs Nicole

Anoniem zei

Lieve Marieke,

Een paar dagen geleden ben ik op de hoogte gebracht van hetgeen jou in de afgelopen maand is overkomen. Ook heb ik de link gekregen van jouw weblog, zodat ik jou op deze manier een hart onder de riem kan steken.
Jouw verhalen zijn hartverscheurend en jouw vechtlust en sterke wil kunnen een voorbeeld zijn voor menigeen. Blijf knokken om die vreselijke ziekte te verslaan.
Ik wil je veel sterkte toewensen en hoop dat je spoedig kunt starten met de chemo.

Liefs, Ad van Blokland

Anoniem zei

Lieve Mariek,

Ik ben zo blij om te lezen dat er eindelijk iets positief is en dat je heerlijk hebt kunnen genieten van je eigen huis, bed en tuin en natuurlijk het heerlijke zonnetje.
Afgelopen weekend hebben Frank en ik nog een kaarsje opgestoken in de kerk in Cognac.
Heel veel sterkte, wij zullen aan je denken waar we ook zijn.

Liefs, Willy

Carsten zei

He Marieke,
Wat goed om te lezen dat je hebt kunnen genieten van het lekkere weer en het weer even thuis kunnen zijn. Kennelijk doet je dat heel erg goed en ik kan me er alles bij voorstellen.
Laten we hopen dat de weergeesten je/ons de komende tijd goed gezind zullen zijn, zodat je met dit soort "battery-charge" dagen de strijd aan kunt binden .....

In gedachten ben ik heel vaak bij je ....

Liefs, Carsten

Anoniem zei

Hoi Vechtjas (en vechtjas-familie!),

Prachtig zo'n topdag, da's natuurlijk genieten geblazen. Dit vast te houden zou geweldig zijn. Pluk-de-dag; nog nooit meer waar geweest als nu.
Toi-toi-toi weer vanaf ons vakantie-adres (internet en e-mail niet altijd beschikbaar)en laat die chemo nu maar komen; sterkte daarbij!
Veel groeten van Stef

Anoniem zei

Hi Lieve Marieke,

Wat fijn om te horen dat je thuis bent en hebt kunnen genieten van het mooie weer, je tuin maar vooral dat je bij Lukas kunt zijn. Laten we hopen dat die infectie snel verdwijnt zodat ze je verder kunnen gaan behandelen zoals ze al eerder van plan waren. Blijf vechten en geniet van alle mooie momenten.

Veel liefs Regina

Peter Stevenhaagen zei

Hi Lieve Marieke,

eindelijk een positief bericht ... en wat natuurlijk heel belangrijk is dat je er van geniet en hieruit de kracht haalt om vooral door te gaan!!! Je hebt nog een lang traject voor de boeg! Ik vergelijk het maar even met een marathon, waarbij je onderweg ook veel tegenslag tegen komt maar ook erg mooie momenten hebt. Het is zwaar en het zal (hier en daar) nog zwaarder worden Marieke, maar jou kennende denk ik dat je die marathon gaat uitlopen!! Je hebt de kracht en positieve instelling om deze "@#^&*@*(@#$" ziekte te overwinnen!! Denk veel aan jou en aan lukas (wat een kanjer is dat ook!!).
Veel sterkte en liefs.
Groet Peter Stevenhaagen.

Anoniem zei

Lieve Marieke,
Wat geweldig! koortsvrij, een topdag en een nacht thuis. Ben blij dat je weer on-line bent, je positieve instelling en vechtlust spatten weer van het scherm.
Je kracht is terug, mooi :-))
Lieve groeten voor jullie beiden.
Lilian C.

Anoniem zei

Lieve dappere Marieke en ook Lukas, Wat heerlijk dat het nu de goede kant op gaat. Blijf er aan hangen meisje!! Lenie en Piet( buren van Cobie en Rens) en ik vliegen morgen naar hen toe en we zullen elke dag op jullie proosten en duimen dat de chemo snel mag beginnen. Ik heb net ook taxotere gehad( ik meen van Cobie dat jij ook zoiets gaat krijgen) er zijn allemaal hulpmiddelen om je er doorheen te slepen, dat ging bij mij goed en ik hoop ook voor jou. Ik ben in gedachten heel vaak bij jullie en wens je heel veel kracht toe maar vlg. mij heb je die ook.
je weblog mag later wel in boekvorm uitgegeven worden vind ik. Je kunt alles zo goed verwoorden.
Ik vind je een supervrouw. wat je schrijft over de tuin daar voel ik erg in mee. Mij heeft de tuin ook altijd getroost. Wel knap dat je gelijk kunt snoeien, dat is redelijk zwaar werk. Hierbij nog allerlei tovervonken!! Liefs Leunie

Anoniem zei

Lieve Marieke,
Wat fijn dat je zo'n goede dag hebt gehad. Ik keek al een week lang elke dag op je site en was erg ongerust.

En dat je ook alweer lekker in de tuin kon werken. Heerlijk voor je, die frisse lucht.

veel liefs en alle sterkte uit het Bossche, Ivich

NB ik steek een kaarsje voor je op bij Maria in de st Jan

Een reactie posten