Voorbereiden op de chemo

17 juni 2009
Het is zover. Donderdag gaat de chemo starten. Alle artsen zijn het met elkaar eens dat dat de volgende stap is. Om de chemo goed te laten verlopen werd ook door hun besloten dat de geplaatste 'paraplu' in mijn bloedvat er weer via mijn lies uit gehaald moest worden. Gisteren was ik daarom niet thuis. Werd 's morgens al vroeg geholpen en moest daarna met een drukverband 6 uur bedrust houden..... Dat was wel een uitdaging, zeker omdat ik verder behoorlijk fit ben. Maar goed, het gezelschap van mijn ouders maakte dat ik de dag goed ben doorgekomen. Ongelooflijk fijn dat zij iedere dag voor mij en Lukas klaarstaan om ons te ondersteunen op welke manier dan ook. Ook hun leven staat op z'n kop. Zelfs zodanig dat ze hebben besloten om terug te verhuizen naar Nederland! Ik vind het een fijn idee en ben er blij mee natuurlijk. Maar mijn ouders zouden nu ook niets liever willen! Het wordt vermoedelijk het Brabantse Deurne.
Gisterenavond gezellig met z'n 4-en in het ziekenhuis gegeten. Geen ziekenhuis eten, maar Chinees gehaald. Een traktatie. Belangrijk tijdens de chemo is dat je alleen die dingen eet die je lekker vindt. Zo sterk je aan. Heb nogal veel gewicht verloren, dus het is belangrijk dat je goed uit. 's Avonds met Lukas nog een spelletje gespeeld. Zo kom je de avond in het ziekenhuis in ieder geval goed door.

Nu is het wachten op de fysio en op de arts. Wellicht dat ik vandaag nog even naar huis kan. Dat zou fijn zijn, dan kan ik namelijk onze nieuwe tuinset bewonderen! En me voorbereiden op de chemo!

3 reacties:

Anoniem zei

Hi Marieke, goede vechtlust heb je, houden zo! En over die chemo, "what doesn't kill you, makes you stronger"... sterkte dus en ik duim mee voor een goed herstel.
Marc E

Anoniem zei

Lieve Marieke en Lucas,

Goed om te horen dat je morgen met de chemokuur kan beginnen, we hebben via Eugenie het nodige gehoord. Heel veel sterkte de komende tijd en we denken aan jou en Lukas. Wij zijn 10 dagen uit de "lucht"maar 06 bestaat, dus we blijven op de hoogte van al je ervaringen. Kop op ik zie je weer in october of misschien wel eerder. Hou één ding voor ogen, je kan het, je doet, en ik weet je gaat ervoor. 'Knokker!
Liefs van Charles en Ineke

Anoniem zei

Hoi Marieke en Lukas,
Gelukkig weer betere berichten!
En morgen eindelijk starten met de chemo; ik hoop dat je er niet al te beroerd van wordt.
Ben in gedachten veel bij je. Heel veel sterkte en tot snel !! Ton.

Een reactie posten