10 jaar

4 oktober 2009
Alweer oktober, de tijd is voorbij gevlogen, Marieke is vier en een halve maand aan het dokteren. Gelukkig voelt ze zich de afgelopen paar dagen wat beter. Haar koorts is gezakt en de koortsaanvallen komen nog maar 1 keer per dag voor. Marieke slaapt ' s nachts beter en ze voelt zich ook beter. Ze kan af en toe uit bed (met heel veel moeite) en is ook in bed wat mobieler. Wel heeft ze nog heel veel rust nodig. Haar ontstekingswaarden in het bloed zijn deze week gedaald, de laatste paar dagen is de daling gestopt. Haar strijd tegen de infectie zit er dus nog niet op.

Dit weekend hebben Marieke en ik twee hele mooie feesten gemist. Een goede vriendin van Marieke ging zaterdag trouwen. Marieke had er heel graag bij willen zijn en zonder alle tegenslagen had dat misschien ook gekund, maar nu ging het echt niet. Wel is er even ge-SMSt. En vanochtend kregen we een hele mooie kaart van alle feestgangers! We zien ze wel na de huwelijksreis (geniet ervan!). En een vriendin van ons vierde haar verjaardag, ik ben daar zelf wel heen geweest en ik vond het erg gezellig. Wel merk ik dat ik het minder leuk vind als ik zonder Marieke naar een feest ga en zij alleen in het ziekenhuis achterblijft. Maar zo is het nu eenmaal op dit moment. Ook op dit feest is een super grote kaart voor Marieke beschreven door iedereen (alleen krijgt ze deze pas vanavond dus nog even stil houden). Verder is er een klein jubileum vandaag. Marieke is vandaag precies 10 jaar bij het bedrijf, dus dat wordt trakteren als ze weer naar kantoor mag. Zelf ga ik zo hockeyen en daarna nog langs bij Marieke. Dan zit het weekend er weer op. Ik heb met de verpleging afgesproken dat als Marieke volgende week wat beter slaapt dat ik dan een nacht bij haar mag blijven slapen. Daar verheug ik me op!

1 reacties:

Liesbeth zei

Hoi Lukas,

ik vind het echt top dat je de blog zo trouw bijhoudt. Zo kunnen we toch een klein beetje mee krijgen hoe het allemaal gaat en vooral hoe jullie het beleven. Knap dat je zo persoonlijk kan schrijven.

Gelukkig voelt Marieke zich wat beter. Doet het haar goed om terug te zijn op haar eigen afdeling? Hopelijk gaan de ontstekingswaarden verder dalen en kan ze misschien binnenkort wel weer met je mee naar een feestje!

En hopelijk houdt de goede nachtrust aan, zodat jij deze week bij haar mag logeren ;-)

Take care!!

Liesbeth (van hockey)

Een reactie posten